Home Forums Verspanersforum Draaien DupleX

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  arie 7 jaren, 3 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

arie
    Bijdrager

Hallo,

ik zit met een probleem, die volgens mij wel op telossen is.
    We moeten een 1,5 draad op een asje rond 20 snijden, maar de platen worden opgevreten!
    Nu mijn vraag, wat kun je nou het beste doen met het bewerken van duplex?

Ik wacht geduldig af 😀

Mvg Arie

Kevin Hanson
    Bijdrager

Arie,
    Eerst is belangerijk te weten wat voor duplex het is, bv.1.4462 of een andere sort.Wat erg belangerijk is de snijsnelheid Vc,als dit te laag is onstaat er opbouw snijkant en die gaat je platen kosten.
    Verder zijn het volgende ook belangerijk:
    -Invoer methode, gemodificeerd flank aanzet.
    -Aantal stappen per snede.(Spaandoorsnede constant houden)
    -Koelemulsie zo vettig mogelijk maken, 10% is geen uitzondering,hoe vetter hoe beter.
    -Gebruik scherpe snijkanten,als je gecoat wisselplaten gebruik gebruik wel PVD gecoat platen.
    -Als je genoeg posities hebt in de turret kan het groot voordeel hebben om het schroefdraad 1e voor te sneden met 1 beitel en dan na sneden met een andere beitel.
    -Wissel op tijd je voordraai en nadraai gereedschappen,als die te stomp zijn zou het materiaal verstevigings verschijsellen tonen wat finess zou zijn voor jou schroefdraad bewerking.
    Als je groot aantalen moet maken en je hebt een draad uitloop kun je gaan kijken na schroefdraad wisselplaten met dubble tanden b.v. TWINTHREAD van Seco Tools, door deze technology toe te passen zijn de aantal passen die je moet maken gehalveerd dus je snijkant is korter in snede (standtijd verhogen) en de aantal passen zijn gehalveerd wat een productiviteit verhoging geeft.
    Hopelijk heb je iets aan dit informatie,als ik je verder kan helpen stuur mij een mail k.hanson@gibas.nl

mvg
    Kevin Hanson.

Berthil
    Bijdrager

Hallo Arie,

Is rollen geen optie?

Berthil

arie
    Bijdrager

Het werk is af, het was een hele klus, maar ik zal er de volgende keer aandenken
    Bedankt!

Gr Arie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Contact

Van Haersoltelaan 25
8325 ET Vollenhove
mail@verspanersforum.nl
06-12 549 159

Accreditatie

logo-registerleraar

Menu